Kinderlabo --> cm/m of g/kg in 1ste graad
ik experimenteer
jij experimenteert
wij experimenteren...
Hoeveel aardappelen gaan er in 1kg? |
Oei, oei, oei, blijft die toren wel staan? |
Nog iets hoger hoor Mattijs, Die is nog geen meter hoog! |
Hoeveel zakjes van 100g gaan er in 1kg? |
vergelijken |
Opdracht volbracht! |
Heel fier op hun "hoger dan 1 meter" creatie. |
Kinderlabo in 2de graad
We ontdekten dat je cijfergegevens heel gemakkelijk in een diagram kan zetten en dat het dan erg makkelijk is om je gegevens te analyseren, te bekijken of te vergelijken.
We maakten samen 1 diagram en gingen daarna zelf aan de slag met onze eigen cijfergegevens. Het aantal blokken van de groepsleden, het aantal zusjes en broertjes, ... niets was te gek om in diagramvorm te gieten!
We werkten super goed mee.
We leerden dat:
- een diagram soms een legende nodig heeft om de kleuren, vormen, hoeveelheden, ... te begrijpen
- een diagram altijd een x- en een y-as heeft waarop je duidelijk moet schrijven welke gegevens hier af te lezen zijn
- een diagram allerlei vormen, kleuren en gegevens kan bevatten !
Geen opmerkingen:
Een reactie posten